Kurz QFD a Benchmarking
Kurz organizuje: PRIEMYSELNÁ AKADÉMIA
Termín:
Miesto konania:
Cena kurzu:
Cieľ kurzu:
Cieľom Benchmarkingu je zistenie pozície vlastnej spoločnosti na trhu a jej zlepšenie na základe porovnania s konkurenciou.
Dôraz je kladený na využitie vlastných predností a potlačenie vlastných nedostatkov. Súčasťou zlepšenia je aj učenie sa od konkurenčných spoločností.
Spoločne s metódou Quality Function Deployment poskytuje Benchmarking veľmi progresívny nástroj pre dnešnú priemyselnú prax.
Cieľová skupina:
Kurz je určený pre:
- manažment firiem a technické úseky
- konštruktérov a projektantov
- priemyselných inžinierov a technológov
- zástupcov kvality
- projektových vedúcich
- skúšobných technikov
- nástrojárov
- špecialistov na výpočty
Obsahová náplň:
OBSAH KURZU
- Pohľad do minulosti
- Filozofia QFD a EQFD
- Definícia a prínosy QFD
- Vývojovej fázy výrobku
- Výstupy QFD
- Možnosti použitia QFD
- Kde môže QFD odstrániť problémy?
- História QFD
- Systematický prístup QFD
- Rozdiely vo vnímaní požiadaviek
- Plánovanie kvality pomocou maticových diagramov
- Štvormaticový prístup
- Matica matíc
- QFD: pravidlá pre zostavenie tímu a úloha organizácie
Dom kvality a jeho opis
Dom kvality: Izba 1. Hlas zákazníka (teória a príklad)
Dom kvality: Izba 1. Hlas zákazníka - Daňová charakteristika
Dom kvality: Izba 1. Hlas zákazníka - Informácie o požiadavkách zákazníka
Dom kvality: Izba 1. Hlas zákazníka - Informácie o konkurencii
Dom akosti: Izba 2. Preklad (teória a príklad)
Dom akosti: Izba 3. Korelácia medzi izbou 1 a 2 (teória a príklad)
Dom akosti: Izba 4. Konkurenčné porovnanie zákazníka (Benchmarking)
Dom akosti: Izba 4. Konkurenčné porovnanie zákazníka (príklady z automotive praxe)
Dom akosti: Izba 5. Technické porovnanie (teória a príklad)
Dom akosti: Izba 6. Konflikt záujmov (teória a príklad)
Dom akosti: Izba 7. Dôležitosť - váha (teória a príklad)
Dom akosti: Pokoj 8. Kvantifikácia požiadaviek (teória a príklad)
Metódy zabezpečovania kvality
Prínosy QFD v priemysle a zhrnutie problematiky
Identifikácia a riadenie špecifických požiadaviek zákazníka vrátane príkladu z praxe
Benchmarking a jeho opis
Definícia Benchmarkingu
Kde možno Benchmarking využiť?
Aký je z Benchmarkingu úžitok?
Delenie Benchmarkingu (interné, externé, konkurenčné, funkcionálne atď.)
Výkonový Benchmarking
Procesný Benchmarking
Šablóna vedenia Benchmarkingu
Fáza Benchmarkingu
Je Benchmarking legálny?
Kódex vedenia Benchmarkingu
Benchmarking v procese vývoja
Slovník pojmov
Proces vedenia Benchmarkingu pre automotive praxi
Identifikácia a riadenie špecifických požiadaviek zákazníka vrátane príkladu z praxe
Odporúčanie:
Účastníci musia mať základné znalosti o produktoch, výrobných procesoch a orientovať sa v technickej dokumentácii (BOM, výkresy, 3D dáta ...).Quality Function Deployment(QFD) a Benchmarking.
Typ osvedčenia:
Osvedčenie o absolvovaní vzdelávania.
Odborný garant:
Ing. Jaroslav Schwarz